Text Widget

Όποιος σπίτι μένει σαν αρχίζει ο αγώνας κι αφήνει άλλους ν' αγωνιστούν για τη υπόθεσή του πρέπει προετοιμασμένος να 'ναι: Γιατί όποιος δεν έχει τον αγώνα μοιραστεί θα μοιραστεί την ήττα. Ούτε μια φορά δεν αποφεύγει τον αγώνα αυτός που θέλει τον αγώνα ν' αποφύγει: Γιατί θ' αγωνιστεί για την υπόθεση του εχτρού όποιος για τη δικιά του υπόθεση δεν έχει αγωνιστεί.

Μπ. Μπρεχτ

Πέμπτη, 17 Αυγούστου 2017

ΕΛΜΕ Ευρυτανίας: Για τις κρίσεις των διευθυντών


Μετά την απόρριψη από το ΣτΕ του νόμου 4327/2015, με τον οποίο έγιναν οι προηγούμενες κρίσεις διευθυντών και ύστερα από κυοφορία πολλών μηνών, το υπουργείο Παιδείας έφερε στη δημοσιότητα τον καινούργιο νόμο (4473/2017), που διατηρούσε τα αντικειμενικά μετρήσιμα προσόντα ελαφρώς τροποποιημένα, αντικαθιστούσε την ψηφοφορία του Συλλόγου Διδασκόντων από μια περίεργη «γνωμοδότηση του σώματος συνυπηρετούντων εκπαιδευτικών» και φυσικά επανέφερε την «αμαρτωλή» συνέντευξη σε ένα διορισμένο στην πλειοψηφία του υπηρεσιακό συμβούλιο. Είχαμε πλέον μπροστά μας την παλιά και δοκιμασμένη μέθοδο των κυβερνήσεων του πάλαι ποτέ δικομματισμού ΠΑΣΟΚ/ΝΔ, ώστε να επιλέγονται οι «αρεστοί» στη διοίκηση. Το πλέγμα
αδιαφάνειας που  επανήλθε μέσω της συνέντευξης αλλά και η δυνατότητα διαμόρφωσης του αποτελέσματος και της εκλογής διευθυντών μέσω αυτής και μόνο, ήταν βούτυρο στο ψωμί της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου και των κάθε λογής τοπικών παραγόντων και υπηρεσιακών μανδαρίνων, που επεδίωξαν να ενισχύσουν με αυτό τον τρόπο την προσωπική  επιρροή τους.

Ειδικά για το νομό μας,  ο ΔΙΔΕ μαζί με την πλειοψηφία του διευρυμένου ΠΥΣΔΕ, χρησιμοποιώντας την Συνέντευξη-Παρωδία, προχώρησε σε ένα ξεκαθάρισμα των διευθυντών που δεν του ήταν αρεστοί. Ο στόχος του ήταν διπλός: 1ον να αντικαταστήσει όλους όσους δεν τον στήριξαν στις εκλογές για την θέση του ΔΙΔΕ το 2015 και να δημιουργήσει τον δικό του πλέον προσωπικό μηχανισμό στον νομό, ελέγχοντας τα σχολεία και 2ον να εξουδετερώσει όλους όσους συμμετείχαν ενεργά στο σωματείο και όλους όσους είχαν πολιτική και συνδικαλιστική άποψη και θέση για τα ζητήματα της εκπαίδευσης. Σε αγαστή συνεργασία λοιπόν με τον Σχολικό Σύμβουλο του νομού, τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Διεύθυνσης  και την στήριξη της αιρετού των «ανεξάρτητων εκπαιδευτικών»!!!, ο ΔΙΔΕ βαθμολόγησε με χαμηλές βαθμολογίες τους «απέναντι» και με υψηλές τους «ημέτερους», διαμορφώνοντας το αποτέλεσμα πέρα από κάθε αντικειμενικότητα.  Αφήνουμε λοιπόν, στην κρίση του καθενός τα συμπεράσματα σχετικά με τη σύνθεση και τη λειτουργία του 7μελούς αυτού υπηρεσιακού συμβουλίου. Ενός συμβουλίου που μετατράπηκε, στην πλειοψηφία του, σε εντολοδόχο του ΔΙΔΕ κ. Δημητρίου, αναιρώντας ουσιαστικά τον εαυτό του και   αποδεικνύοντας εμπράκτως ότι η «αξιολόγηση» δεν είναι τίποτε άλλο παρά η εύνοια προς τους «δικούς μας» και ένα ξεκαθάρισμα λογαριασμών με «τους άλλους» και ιδιαίτερα με όσους δεν  είναι «καλά και βολικά παιδιά» με την διοίκηση και τον Διευθυντή.
 Το θέμα, βέβαια, της αξιολόγησης και του ρόλου της, μια γεύση της οποίας πήραμε με τις παραπάνω διαδικασίες, δεν έχει να κάνει μόνο με τη συγκεκριμένη αυτή περίπτωση της επιλογής διευθυντών, αλλά  προοιωνίζεται δυσάρεστες εξελίξεις  για ολόκληρο τον κλάδο. Η αξιολόγηση στην οποία προέβησαν μέσω της συνέντευξης, τα μέλη της πλειοψηφίας του διευρυμένου ΠΥΣΔΕ Ευρυτανίας δείχνει ανάγλυφα ποια αξιολόγηση έχουν στο μυαλό τους έστω και αν επικαλούνται επιστημονικοφανείς μπαρούφες. Η αξιολόγηση που ετοιμάζεται να φέρει στα σχολεία η κυβέρνηση από τον Σεπτέμβριο κατ΄ εντολήν των απαιτήσεων του ΟΟΣΑ και των δανειστών, όπως και αν την ονομάσουν, δεν θα είναι τίποτε άλλο παρά μια προσπάθεια χειραγώγησης και ελέγχου των εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση στην οποία προέβη η πλειοψηφία του διευρυμένου ΠΥΣΔΕ του νομού μας, επίσης επιβεβαιώνει πανηγυρικά όλους όσους είναι κατηγορηματικά αντίθετοι σε όποια αξιολόγηση.
Σε ότι αφορά την επιλογή διευθυντών το Σωματείο μας θεωρεί ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι το κυρίαρχο όργανο στη λειτουργία του σχολείου και ότι αυτός θα πρέπει να επιλέγει με δικαίωμα ανάκλησης τον διευθυντή του, δημοκρατικά με διαφανείς διαδικασίες εσωτερικής εκλογής. Επιπλέον, στο θέμα της επιλογής στελεχών στην εκπαίδευση, πέρα από την αναξιόπιστη και διάτρητη διαδικασία που ακολουθήθηκε, το σπουδαιότερο  ζήτημα, που το έχουμε θέσει αρκετές φορές δημόσια, είναι επίσης και ποια πολιτική καλούνται να εφαρμόσουν τα στελέχη της εκπαίδευσης από εδώ και πέρα και «τι σχολείο» πρόκειται να υπηρετήσουν.
Καλούμε τους συναδέλφους μας από την διαδικασία αυτή να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα και να εντείνουν τον αγώνα τους μέσα από το σωματείο αγωνιζόμενοι:
  •         ενάντια σε κάθε διαδικασία αξιολόγησης- αυτοξιολόγησης σχολείων και  συναδέλφων
  •          για αλλαγή του καθηκοντολογίου με περισσότερες αρμοδιότητες στο Σύλλογο  Διδασκόντων
  •        για την ύπαρξη 3ου αιρετού στα υπηρεσιακά συμβούλια 
  •     για την υπεράσπιση ενός δημόσιου, δωρεάν, δημοκρατικού σχολείου



Ο Πρόεδρος                                                                Ο  Γ. Γραμματέας   
Κώστας   Μαστροκώστας                                                Αναγνώστου Γιώργος  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου