Text Widget

Όποιος σπίτι μένει σαν αρχίζει ο αγώνας κι αφήνει άλλους ν' αγωνιστούν για τη υπόθεσή του πρέπει προετοιμασμένος να 'ναι: Γιατί όποιος δεν έχει τον αγώνα μοιραστεί θα μοιραστεί την ήττα. Ούτε μια φορά δεν αποφεύγει τον αγώνα αυτός που θέλει τον αγώνα ν' αποφύγει: Γιατί θ' αγωνιστεί για την υπόθεση του εχτρού όποιος για τη δικιά του υπόθεση δεν έχει αγωνιστεί.

Μπ. Μπρεχτ

Κυριακή, 14 Ιανουαρίου 2018

ΕΛΜΕ Φθιώτιδας: Ανακοίνωση για το κλείσιμο περιφερειακών σχολείων & την αναμοριοδότηση




Για το κλείσιμο των μικρών περιφερειακών σχολείων
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας προσυπογράφει ομόφωνα την, επίσης ομόφωνη, ανακοίνωση – καταγγελία της ΕΛΜΕ Φωκίδας, για τις μεθοδεύσεις του υπουργείου και του περιφερειακού διευθυντή στην κατεύθυνση κλεισίματος των μικρών περιφερειακών σχολείων καταστρατηγώντας τη χωροταξική κατανομή των νομών.
«Α. Καταγγέλλουμε ως απαράδεκτη την απόφαση του Δ/ντη Περιφέρειας για την μεταφορά των μαθητών εκτός της Περιφερειακής Ενότητας της Φωκίδας από το Πολύδροσο προς την Αμφίκλεια. Είναι απόφαση που είναι αναιτιολόγητη ακόμα και με αυτό το πλαίσιο που καθορίζει η ΥΑ 9530/ΓΔ4/15-6-17. Αλήθεια ποιοι παιδαγωγικοί λόγοι, ποιες δυσχερείς συνθήκες στο δίκτυο μεταφοράς και ποιοι οικονομικοί λόγοι επιβάλουν τη λήψη μιας τέτοιας απόφασης;
Β. Για μας είναι καθαρό. Η απόφαση αυτή εντάσσεται στα πλαίσια της γενικότερης πολιτικής της κυβέρνησης που εργάζεται συνεχώς προς την κατεύθυνση διάλυσης των μικρών σχολείων. Το βιώσαμε έντονα αυτό την αρχή της χρονιάς με τα ολιγομελή το ζούμε τώρα και θα το βιώνουμε διαρκώς. Ολόκληρη η κοινωνία βιώνει τα αποτελέσματα της ίδιας πολιτικής και όχι μόνο στο χώρο της παιδείας.
Γ. Θεωρούμε επιεικώς απαράδεκτη την στάση του Δ/ντη Περιφέρειας όταν απευθυνόμενος προς τους παρευρισκόμενους στην είσοδο του σχολείου της Γραβιάς δήλωσε με αυταρχικό τρόπο: Δεν μιλάω με τους αιρετούς, την ΕΛΜΕ και τους καθηγητές. Ένδεια επιχειρημάτων λοιπόν. Επί πλέον είναι άκριτα υιοθέτηση μιας πρακτικής ευθυγράμμισης με την πολιτική της κυβέρνησης.
ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, που βλέπουν τη «δημόσια» παιδεία να σφίγγει σα θηλιά στον λαιμό τους, να συνεχίσουν τον αγώνα τους για ένα καλύτερο σχολείο, να γυρίσουν την πλάτη σε όσους βγαίνουν παγανιά και μιλούν για εξορθολογισμό, σε όσους λένε ότι τίποτα δεν γίνεται.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ!»
Περί της «πρότασης» Αναμοριοδότησης των Σχολικών Μονάδων
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας, με ανακοίνωσή του που αφορούσε στη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων, είχε εκφράσει την απορία του για την πολιτική συγκυρία και σκοπιμότητα επισημαίνοντας την σιωπή ή επιλεκτική τοποθέτηση των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών ενώ, ως προς την ουσία της πρότασης, είχε θέσει ως προϋποθέσεις για συζήτηση, την αναγκαιότητα να ισχύσουν ενιαία κριτήρια, πανελλαδικά και στις δύο βαθμίδες, για όλους τους τύπους σχολείων, μέσα από εισήγηση του υπουργείου (με συνδιαμόρφωση αυτών των κριτηρίων από τις ΟΛΜΕ – ΔΟΕ σε συνεργασία με τα πρωτοβάθμια σωματεία), την ένταξή τους στα γενικότερα θέματα που άπτονται στις υπηρεσιακές μεταβολές, την ανάγκη επαναφοράς των περιοχών μετάθεσης και την προϋπόθεση να μην ισχύσει αναδρομικά ο νόμος.
Ταυτόχρονα, έκρινε ότι οι μηδενικοί διορισμοί, οι ελάχιστες μεταθέσεις, η μη εισήγηση του υπουργείου, η χλιαρές αντιδράσεις των ομοσπονδιών, η μη δέσμευση για μη αναδρομικότητα του νόμου, η μη επαναφορά των περιοχών μετάθεσης κ.ο.κ., δεν έδιναν την αίσθηση ότι η πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την αναμοριοδότηση αφορούσε σε ένα δικαιότερο σύστημα αλλά ότι κάτι άλλο έκρυβε από πίσω και ότι το διακύβευμα ήταν πολύ μεγαλύτερο. Για τους λόγους αυτούς η ΕΛΜΕ είχε ζητήσει να μην γίνει καμία μεταβολή στη μοριοδότηση καλώντας τους αιρετούς να μην ψηφίσουν στο ΠΥΣΔΕ οποιαδήποτε αλλαγή, πράγμα που έκαναν.
Σε ένα θολό πολιτικό τοπίο, με την αξιολόγηση και τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων να είναι κυρίαρχες μνημονιακές δεσμεύσεις-επιλογές για την κυβέρνηση και να είναι μερικά από τα προτεινόμενα της «εργαλειοθήκης» του ΟΟΣΑ, η πρόταση της κυβέρνησης:
Ø Μειώνει δραματικά τα μόρια των πλέον απομακρυσμένων σχολείων
Ø Ελαχιστοποιεί τα μόρια των αστικών κέντρων ανεξαρτήτως που βρίσκονται στο χάρτη και της προσβασιμότητας τους
Ø Σχεδόν εξισώνει αποστάσεις από 20 έως 120 χλμ λόγω του «καλού» εθνικού δικτύου
Ø Δεν λαμβάνει υπόψη την επικινδυνότητα αλλά και το τεράστιο κόστος στη μετακίνηση αφού τα μαζικά μέσα μεταφοράς δεν επαρκούν τόσο από πλευράς δρομολογίων όσο και από πλευράς περιοχών προσέγγισης
Ø Στηρίζεται σε έναν «πειραγμένο» αλγόριθμο που τα πλέον περισσότερα μόρια που μπορεί να δώσει είναι τα λιγότερα ανάμεσα σε αυτά που ίσχυαν και αυτά που τα ΠΥΣΔΕ πρότειναν. Απορίας άξιο τι τις ήθελαν τις εισηγήσεις των ΠΥΣΔΕ…
Η πρόταση της κυβέρνησης έχει στόχο να καταργήσει τμήματα ομάδων προσανατολισμού, κατεύθυνσης και επιλογής καθώς και τομέων, ειδικοτήτων και γενικής παιδείας στα ΕΠΑΛ αφού, ήδη είναι νομοθετημένος ο ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα και κατηγορία που είναι χαρακτηρισμένο κάθε σχολείο. Ουσιαστικά, προχωράει σε καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων, κατά συνέπεια και σχολικών μονάδων. Παράλληλα, καταργεί το κίνητρο των μορίων στους εκπαιδευτικούς για την διεκδίκηση θέσης σε απομακρυσμένα σχολεία στην προσπάθειά της να μειώσει τις αντιδράσεις στις επερχόμενες σαρωτικές συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων. Αυτά σε συνδυασμό με τους σχεδιασμούς για μεγάλες σχολικές μονάδες και τις απαιτήσεις του λεγόμενου «νέου λυκείου».
Ζητάμε από το υπουργείο να πάρει πίσω την πρότασή του
Όχι στις σχεδιαζόμενες νέες συγχωνεύσεις
Όχι στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                       Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Δημήτρης Προύσαλης          Γεώργιος Ζάχος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου