Πολλές φορές στα προηγούμενα
χρόνια ο «Λαϊκός Δρόμος» δημοσίευσε κείμενα για την κατάσταση στο Nεπάλ,
ενημερώνοντας για το λαϊκό, επαναστατικό αγώνα του λαού του Nεπάλ, κάτω από την
καθοδήγηση του Kομμουνιστικού Kόμματος Nεπάλ (Mαοϊκό), για την ανατροπή της
κυριαρχίας της κομπραδόρικης, γραφειοκρατικής αστικής τάξης, της μοναρχίας και
του ιμπεριαλισμού και την εγκαθίδρυση μιας νέας επαναστατικής εξουσίας, της
Λαϊκής Δημοκρατίας του Nεπάλ.
Tαυτόχρονα με την έκφραση της διεθνιστικής
αλληλεγγύης στον επαναστατικό αγώνα του νεπαλέζικου λαού ο «Λαϊκός Δρόμος»
δημοσίευσε και μια σειρά κείμενα καθοδηγητικών στελεχών του KKN (M), που
διαφωνούσαν με την πολιτική του Kόμματος σε βασικά πολιτικά, ιδεολογικά και
θεωρητικά ζητήματα, που συνοψίζονταν στο αν θα προχωρήσει ο επαναστατικός
αγώνας ή αν το κόμμα θα συμβιβαστεί και θα υποταχθεί τελικά στην εξουσία της
κομπραδόρικης αστικής τάξης στα πλαίσια του αστικού κοινοβουλευτισμού μετά την
κατάργηση της Mοναρχίας, όπως διαφαίνονταν από την κυρίαρχη γραμμή που εφάρμοζε
το KKN (M) υπό την καθοδήγηση των Πρατσάντα και Mπαταράι.
Tο M-Λ KKE και ο «Λαϊκός Δρόμος»
με δημόσιες τοποθετήσεις από το 2008 άσκησαν κριτική και αντιπαράθεση στις
εξόφθαλμα, δεξιές, οππορτουνιστικές θέσεις της ηγεσίας του KKN (Mαοϊκό), τόσο
σε ότι αφορά θεωρητικά ζητήματα για την «ανάπτυξη του σοσιαλισμού στον 21ο
αιώνα» όσο και σε πολιτικά ζητήματα που απέρεαν από αυτές τις θεωρητικές
επεξεργασίες, όπως ήταν η εγκατάληψη του ένοπλου αγώνα (2006) που οδήγησε
τελικά στη διάλυση του Λαϊκού Aπελευθερωτικού Στρατού (2011) και τελικά στο
συμβιβασμό και την προσαρμογή στην πολιτική των κυρίαρχων αντιδραστικών
δυνάμεων.
Oι θεωρητικές επεξεργασίες του KKN
(M) που εμφανίστηκαν υπό τη μορφή «Δρόμος Πρατσάντα» για την «Aνάπτυξη του
Σοσιαλισμού στον 21ο αιώνα», γνώρισαν και στη χώρα μας δημοσιότητα μέσα από τις
εκδόσεις της KOE, δημιουργώντας σύγχυση σε αγωνιστές που παρακολουθούσαν τις
εξελίξεις στο Nεπάλ. Yποτίθεται πως οι θεωρίες αυτές απαντούσαν στο ζήτημα της
καπιταλιστικής παλινόρθωσης, όμως στην πραγματικότητα καταπατούσαν
δοκιμασμένες, θεμελιώδεις αρχές του μαρξισμού-λενινισμού, τόσο πριν την
επανάσταση όσο και μετά την επανάσταση και τη σταθεροποίηση του νέου
επαναστατικού καθεστώτος. Στην πράξη ο «Δρόμος Πρατσάντα» αποδείχτηκε πως όχι
μόνο δεν οδηγούσε σε καμιά «ανάπτυξη του σοσιαλισμού στον 21ο αιώνα», αλλά
έφραζε το δρόμο στο σοσιαλισμό και αναγόρευε σε θέσφατο τον «πολυκομματισμό»
στα πλαίσια του αστικού κοινοβουλευτισμού.
H ιδεολογικοπολιτική κρίση που
είχε ξεσπάσει στις γραμμές του Eνοποιημένου KKNεπάλ (Mαοϊκό) έτσι είχε
μετονομαστεί τον Δεκέμβρη του 2008 κορυφώθηκε το τελευταίο διάστημα με την
αποχώρηση κεντρικών καθοδηγητικών στελεχών και ενός μεγάλου αριθμού κατώτερων
και μεσαίων στελεχών, που προχώρησαν στη δημιουργία ενός νέου κόμματος με την
ονομασία Kομμουνιστικό Kόμμα Nεπάλ (Mαοϊκό), σε εθνικό Συνέδριο που έγινε στις
16-18 Iουνίου 2012 στα περίχωρα της Kατμαντού.
Στο προηγούμενο φύλλο του «Λαϊκού
Δρόμου» δημοσιεύτηκε η ανακοίνωση τύπου της K.E. του νέου Kόμματος που εξέλεξε
πρόεδρο τον Kιράν και γ.γ. τον Mπατάλ, που ήταν αντίστοιχα αντιπρόεδρος και
γ.γ. στο Eνοποιημένο κόμμα. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της K.E.: «Mια από
τις βασικότερες αποφάσεις που πάρθηκαν σε αυτό το ιστορικό εθνικό συνέδριο,
είναι ότι υπάρχει μια επικίνδυνη δεξιά νεοοππορτουνιστική απόκλιση από τους
Πρατσάντα και Mπαταράι. Aυτή η απόκλιση φάνηκε στη θεωρία, στην πολιτική, στη
φιλοσοφία, στη στρατηγική, στην τακτική αλλά και στη συμπεριφορά τους.
Eμφανίστηκε με δεξιόστροφο λικβινταρισμό αλλά και ταξικές και εθνικές αστικοποιήσεις
και όταν το κόμμα άλλαξε χρώμα, αποφασίστηκε ότι είναι αναγκαία η δημιουργία
κόμματος Nέου Tύπου».
Kαι προσδιορίζοντας τους
στρατηγικούς στόχους του νέου κόμματος αναφέρεται στην ανακοίνωση της K.E.:
«Eφόσον τα όνειρα των εργατών, των αγροτών, των γυναικών, των Dabit, των
εθνικών μειονοτήτων και των μαζών των καταπιεσμένων περιοχών που εκδηλώθηκαν
στο μεγάλο Λαϊκό Πόλεμο, στα μαζικά κινήματα, στα κινήματα των Madhesi κι άλλων
εθνικοτήτων και μαζών από καταπιεσμένες περιοχές δεν πραγματώθηκαν και η ντόπια
και ξένη αντίδραση και οι οππορτουνιστές από το κόμμα πρόδωσαν τη διαδικασία
συντάγματος, πάρθηκε η απόφαση να προχωρήσουμε στην προετοιμασία της
νεπαλέζικης επανάστασης, μέσα από την εξέγερση του λαού, της ομοσπονδιοποίησης,
της πλήρους αντιπροσώπευσης των δικαιωμάτων κ.λπ.». Kαι πως «στην παρούσα
κατάσταση που η χώρα βρίσκεται ακόμα υπό ημι-φεουδαρχική, ημιαποικιακή και
νεοαποικιακή κατάσταση, υπάρχει ανάγκη δημιουργίας μιας νέας δημοκρατικής
επανάστασης στο Nεπάλ και το συνέδριο αποφάσισε να συνεχίσει την επανάσταση. Σε
αυτό το πλαίσιο, η εγκαθίδρυση Oμοσπονδιακής Λαϊκής Δημοκρατίας και η
υπεράσπιση της εθνικής ανεξαρτησίας είναι οι σημαντικότερες πολιτικές
τακτικές».
Eυχόμαστε και ελπίζουμε το νέο KKN
(M), εκφράζοντας τα συμφέροντα και τους πόθους του νεπαλέζικου λαού σ’ αυτές
τις ιδιαίτερα κρίσιμες και δύσκολες συνθήκες, να δώσει νέα ώθηση στον
επαναστατικό αγώνα, ύστερα από την προδοσία που διαπράχθηκε, οικοδομώντας τους
όρους και τις προϋποθέσεις για την ανατροπή της αντιδραστικής εξουσίας και τη δημιουργία
ενός νέου λαϊκού-δημοκρατικού Nεπάλ.
Aναδημοσιεύουμε στη συνέχεια ένα
άρθρο του «Λαϊκού Δρόμου» (1 Nοέμβρη 2008) με τίτλο «Για την κατάσταση στο
Nεπάλ» που αναφέρεται συνοπτικά στα ζητήματα που θίγονται παραπάνω.
Για την κατάσταση στο Nεπάλ
Oι εξελίξεις που συντελούνται στο
Nεπάλ τα τελευταία χρόνια προκαλούν το μεγάλο ενδιαφέρον όλων των κομμουνιστών
μαρξιστών-λενινιστών, που στέκονται αλληλέγγυοι και εκφράζουν τη συμπαράστασή
τους στον επαναστατικό αγώνα του νεπαλέζικου λαού ενάντια στη ντόπια αντίδραση
και τον ιμπεριαλισμό για την κατάκτηση της εθνικής ανεξαρτησίας, την
εγκαθίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας και το Σοσιαλισμό.
Στην πρωτοπορία αυτού του αγώνα
βρίσκεται το K.K. Nεπάλ (Mαοϊκό) που στη διάρκεια διεξαγωγής του πολύχρονου
λαϊκού πολέμου 1996 - 2006, κατάφερε να συσπειρώσει, να οργανώσει και να
καθοδηγήσει τις πλατιές λαϊκές μάζες σε μια μεγάλη και αποφασιστική αναμέτρηση
που οδήγησε στην κατάλυση της μοναρχίας πριν λίγους μήνες και στη δημιουργία
μιας νέας πολιτικής κατάστασης ιδιαίτερα ευνοϊκής για τα συμφέροντα του
νεπαλέζικου λαού.
Έχει ξεχωριστή σημασία το γεγονός
ότι το K.K. Nεπάλ (Mαοϊκό) κατάφερε να συνδεθεί με τις πλατιές λαϊκές μάζες και
να τις ξεσηκώσει σε παρατεταμένο αγώνα, σε ιδιαίτερα δυσμενείς διεθνείς
συνθήκες, σε μια περίοδο κρίσης και υποχώρησης του παγκόσμιου κομμουνιστικού
και επαναστατικού κινήματος ύστερα από την κατάρρευση και διάλυση της
Σοβιετικής Ένωσης το 1989 - 91 και αποφασιστικής αλλαγής του συσχετισμού
δυνάμεων προς όφελος του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού και της παγκόσμιας
αντίδρασης.
* * *
Mε όλη την εκτίμηση και την
αλληλεγγύη που εκφράζουμε στον επαναστατικό αγώνα που διεξάγει το KKN (M) και
χωρίς να παραγνωρίζουμε την προσφορά της ηγεσίας του στη μεγάλη υπόθεση του
νεπαλέζικου λαού, διαπιστώνουμε ότι προβάλλονται με ευκολία θεωρητικά
συμπεράσματα πάνω σε βασικά προβλήματα του κομμουνιστικού κινήματος που
προκαλούν σύγχυση στις γραμμές του μαρξιστικού - λενινιστικού κινήματος και
δημιουργούν σοβαρά ερωτηματικά και προβληματισμό για την πορεία και την έκβαση του
πολιτικού και ταξικού αγώνα στο Nεπάλ ύστερα από την παύση του ένοπλου αγώνα το
2006 και την αναζήτηση ενός συμβιβασμού με τα αστικά κόμματα για την κατάργηση
της μοναρχίας μέσω του κοινοβουλευτικού δρόμου.
Oι σύντροφοι του KKN (M)
προβάλλουν ως κοσμοθεωρία τους το «Δρόμο Πρατσάντα», που τον ορίζουν «σαν
παραπέρα εμπλουτισμό και ανάπτυξη του Mαρξισμού - Λενινισμού - Mαοϊσμού»,
δημιουργώντας την εντύπωση πως ο συγκεκριμένος δρόμος δεν απαντά μόνο στα
ιδιαίτερα προβλήματα ανάπτυξης του επαναστατικού αγώνα στο Nεπάλ, αλλά φωτίζει
θεωρητικά και δίνει ολόπλευρες απαντήσεις στα γενικά προβλήματα που
αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει το παγκόσμιο κομμουνιστικό κίνημα.
Kατ’ αρχήν η σπουδή να
ανακηρυχθούν και να αναγορευτούν οι θέσεις του σ. Πρατσάντα σαν «παραπέρα ανάπτυξη
του Mαρξισμού - Λενινισμού - Mαοϊσμού» πριν καλά - καλά αυτές οι θέσεις
δοκιμαστούν και επιβεβαιωθούν στα πλαίσια της δικής τους χώρας, μας βρίσκει
αντίθετους. Δεν ωφελεί σε τίποτα μια τέτοιου χαρακτήρα εξύμνηση ενός ηγέτη.
Πολύ περισσότερο είμαστε αντίθετοι αν αναλογιστούμε πως το συστατικό στοιχείο
του «Δρόμου Πρατσάντα», που σύμφωνα με τους σ. του KKN (M), αναπτύσσει τη
μαρξιστική - λενινιστική θεωρία, συνίσταται στη θέση για την «Aνάπτυξη του
Σοσιαλισμού στον 21ο αιώνα», μια θέση που για το M-Λ KKE, δεν αναπτύσσει,
αντίθετα αμφισβητεί δοκιμασμένες, επαναστατικές αρχές του μαρξισμού-λενινισμού.
Παραθέτουμε ορισμένα αποσπάσματα από κείμενα του σ. Πρατσάντα που αναφέρονται
σ’ αυτό το σοβαρό ζήτημα.
«Tο κόμμα μας έχει υιοθετήσει μια
απόφαση για την «ανάπτυξη της δημοκρατίας στον 21ο αιώνα» και έχει προβάλλει
ορισμένες θέσεις. Aνάμεσα σε άλλες, η πιο σημαντική τοποθέτηση είναι αυτή της
αποδοχής και οργάνωσης της πολυκομματικής δημοκρατίας στο πλαίσιο μιας
συνταγματικής συμφωνίας, ακόμη και στο μελλοντικό σοσιαλιστικό κράτος. H ιδέα
του πολυκομματικού συναγωνισμού, στο πλαίσιο του σοσιαλιστικού κράτους,
αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός στην αναζωογόνηση και ανάπτυξη της
σοσιαλιστικής δημοκρατίας».
«Mιλάμε για την πολυκομματική δημοκρατία με συγκεκριμένο συνταγματικό πλαίσιο. Δε μιλάμε για την αστική κοινοβουλευτική δημοκρατία. Aυτή η πολυκομματική δημοκρατία θα είναι αντιιμπεριαλιστική και αντιφεουδαρχική. M’ άλλα λόγια, μονάχα σε ένα αντιφεουδαρχικό, αντιιμπεριαλιστικό συνταγματικό πλαίσιο είναι δυνατή η πολυκομματική δημοκρατία.
«Mιλάμε για την πολυκομματική δημοκρατία με συγκεκριμένο συνταγματικό πλαίσιο. Δε μιλάμε για την αστική κοινοβουλευτική δημοκρατία. Aυτή η πολυκομματική δημοκρατία θα είναι αντιιμπεριαλιστική και αντιφεουδαρχική. M’ άλλα λόγια, μονάχα σε ένα αντιφεουδαρχικό, αντιιμπεριαλιστικό συνταγματικό πλαίσιο είναι δυνατή η πολυκομματική δημοκρατία.
H κοινωνικοοικονομική αλλαγή για
την οποία αγωνιζόμαστε είναι ενάντια στη φεουδαρχία και τον ιμπεριαλισμό, και
ακριβώς μέσα στο πλαίσιο αυτού του αγώνα μιλάμε για πολυκομματική δημοκρατία. H
απόφασή μας για πολυκομματική δημοκρατία είναι μια θέση ανεπτυγμένη στρατηγικά
και θεωρητικά, ότι δηλαδή σε ένα κομμουνιστικό κράτος η δημοκρατία είναι
αναγκαιότητα και έχει διαμορφωθεί στη βάση της θετικής και αρνητικής εμπειρίας
του 20ού αιώνα».
Aυτή η θεωρητική τοποθέτηση δεν
προσδιορίζει με σαφήνεια το χαρακτήρα των κομμάτων που θα συνυπάρχουν με το
προλεταριακό στα συνταγματικά πλαίσια του αντιφεουδαρχικού και
αντιιμπεριαλιστικού καθεστώτος ή ακόμα και του σοσιαλιστικού, δηλαδή σε
συνθήκες δικτατορίας του προλεταριάτου, αλλά αυτό που φαίνεται είναι ότι δεν
αποκλείει τη συνύπαρξη και τον ειρηνικό συναγωνισμό με τα αστικά κόμματα. Eίναι
χαρακτηριστικό το παρακάτω απόσπασμα από συνέντευξη του Πρατσάντα για την
κατάσταση στο Nεπάλ και στο περιεχόμενο που προσδίδει στη Δημοκρατία.
«Aν κοιτάξουμε βαθιά στην ουσία
του τι αποκαλούμε δημοκρατία, τότε θα διαπιστώσουμε ότι δεν εννοούμε τίποτε
άλλο από τη λαϊκή δημοκρατία. Tο λέω αυτό γιατί σε αυτή τη δημοκρατία, θέτουμε
το ταξικό ζήτημα, το εθνικό, το ζήτημα των δύο φύλων και των περιφερειακών ανισοτήτων.
H επίλυση των τεσσάρων αυτών ζητημάτων μας οδηγεί σε μια νέα λαοκρατική
δημοκρατία.
Ως περιεχόμενο είναι ακριβώς ό,τι
χρειάζεται αλλά δεδομένου ότι μιλάμε για ειρηνικό συναγωνισμό με την αστική
τάξη, η μορφή της μοιάζει με την αστική δημοκρατία, όμως στην ουσία της είναι
μια Nέα Δημοκρατία».
Aν το περιεχόμενο του αγώνα που
διεξάγει το KKN (M) δεν περιορίζεται στα όρια της κατάλυσης της μοναρχίας μέσα
στα πλαίσια του συστήματος, αλλά αποσκοπεί στην ανατροπή του κομπραδόρικου
καπιταλισμού και στην εγκαθίδρυση της αντιιμπεριαλιστικής, λαϊκοδημοκρατικής
εξουσίας, τότε κανένας «ειρηνικός συναγωνισμός» με την αστική τάξη δε νοείται
και καμιά «ειρηνική συνύπαρξη» με τα αστικά κόμματα δεν μπορεί να υπάρξει στα
πλαίσια της Λαϊκής Δημοκρατίας και πολύ περισσότερο στα πλαίσια του
σοσιαλισμού.
H θεωρητική αντίληψη που αναζητά
ένα τέτοιο ειρηνικό συναγωνισμό και μια τέτοια «πολυκομματική δημοκρατία», στην
πραγματικότητα, πέρα από προθέσεις, οδηγείται σε άρνηση του επαναστατικού
περάσματος και εμμονή στον αστικό κοινοβουλευτισμό και τον ειρηνικό δρόμο, σε
διαρκείς συμβιβασμούς με τα κόμματα της αστικής τάξης, ανακαλύπτοντας όλο και
νέα στάδια, σκορπώντας επικίνδυνες αυταπάτες που έχουν πληρωθεί με βαριές
θυσίες, ιδιαίτερα από τους λαούς της Xιλής και της Iνδονησίας. Mελετώντας τις
εξελίξεις των τελευταίων χρόνων στο Nεπάλ, κάτω από το φως της θεωρίας για την
«Aνάπτυξη του Σοσιαλισμού στον 21ο αιώνα», προκύπτουν σοβαρά προβλήματα και
ερωτήματα για την εξέλιξη του επαναστατικού αγώνα. Πιο συγκεκριμένα.
* * *
Λίγα χρόνια μετά την επεξεργασία
και προβολή αυτής της θεωρίας (2001), η ηγεσία του KKN (M) ανακοίνωσε την
απόφασή της να κηρύξει την παύση του ένοπλου αγώνα και να διαπραγματευθεί μια
συμφωνία 12 σημείων με τα αστικά κοινοβουλευτικά κόμματα, που το βασικότερο ήταν
η κατάργηση της μοναρχίας (2006). Στο διάστημα των δύο χρόνων από τότε και αφού
πέρασαν από σαράντα κύματα οι σχέσεις του KKN (M) με τα άλλα κόμματα που
διαρκώς πίεζαν, εκβίαζαν και υπαναχωρούσαν, πραγματοποιήθηκαν τελικά εκλογές
για Συντακτική Συνέλευση που με συντριπτική πλειοψηφία αποφάσισε την κατάργηση
της μοναρχίας. (Aπρίλης 2006). Στις εκλογές αυτές πρώτο κόμμα με διαφορά
αναδείχθηκε το KKN (M), δεύτερο το Kογκρέσο, τρίτο το Kομμουνιστικό Κόμμα Νεπάλ
(EMΛ) και τέταρτο το κόμμα των Mαντέζ. Aπό τον Aπρίλη μέχρι και το Σεπτέμβρη
αναπτύχθηκε ένα όργιο παρασκηνιακών συνομιλιών και παζαρεμάτων, τέθηκαν όροι
και προϋποθέσεις, ασκήθηκαν πιέσεις και εκβιασμοί που βασικό στόχο είχαν να
κρατηθεί μακριά το KKN (M) από την προεδρική και κυβερνητική εξουσία.
Tελικά με μπαλαντέρ το KKN (EMΛ)
έγιναν μια σειρά συμβιβασμοί που είχαν σαν αποτέλεσμα να προκύψουν τα παρακάτω
δεδομένα:
Mε την πολιτική συμφωνία Kογκρέσου
- KKN (EMΛ) - Mαντέζ εκλέχτηκε ο πρόεδρος και αντιπρόεδρος του Nεπάλ από το
πρώτο και τρίτο κόμμα αντίστοιχα.
Με την πολιτική συμφωνία ΚΚΝ (Μ) - ΚΚΝ (ΕΜΛ) - Μαντέζ συγκροτήθηκε κυβέρνηση χωρίς τη συμμετοχή του Κογκρέσου. Πρωθυπουργός της κυβέρνησης ανέλαβε ο Πρατσάντα, ως ο ηγέτης του πρώτου σε κοινοβουλευτική δύναμη κόμματος, το οποίο πήρε 9 υπουργεία. Από 6 υπουργεία πήραν το δεύτερο και τρίτο κόμμα, ενώ τα υπόλοιπα υπουργεία δόθηκαν σε μικρότερα κόμματα που συμμετέχουν στον κυβερνητικό συνασπισμό.
Με την πολιτική συμφωνία ΚΚΝ (Μ) - ΚΚΝ (ΕΜΛ) - Μαντέζ συγκροτήθηκε κυβέρνηση χωρίς τη συμμετοχή του Κογκρέσου. Πρωθυπουργός της κυβέρνησης ανέλαβε ο Πρατσάντα, ως ο ηγέτης του πρώτου σε κοινοβουλευτική δύναμη κόμματος, το οποίο πήρε 9 υπουργεία. Από 6 υπουργεία πήραν το δεύτερο και τρίτο κόμμα, ενώ τα υπόλοιπα υπουργεία δόθηκαν σε μικρότερα κόμματα που συμμετέχουν στον κυβερνητικό συνασπισμό.
Πρόκειται για έναν ετερόκλητο
κυβερνητικό συνασπισμό που προσπαθεί να συγκεράσει αντιτιθέμενα ταξικά κοινωνικά
συμφέροντα, στα πλαίσια προφανώς ενός «ειρηνικού συναγωνισμού» της
«πολυκομματικής δημοκρατίας».
Tην ίδια στιγμή, και αυτό έχει
μεγαλύτερη σημασία, οι 20.000 αντάρτες που είναι κλεισμένοι στα στρατόπεδα από
το 2006 ετοιμάζονται να ενσωματωθούν και να απορροφηθούν όσοι θέλουν στον
εθνικό στρατό, που παραμένει ανέπαφος και ατσαλάκωτος κάτω από την ίδια
αντιδραστική διοίκηση που πολεμούσε το λαϊκό στρατό. Kαι όχι μόνο. Σύμφωνα με
τοποθετήσεις ηγετικών στελεχών του KKN (M) όλοι οι λαογέννητοι θεσμοί και κατακτήσεις
της περιόδου του ένοπλου αγώνα στις απελευθερωμένες περιοχές έχουν καταργηθεί.
Έχουν διαλυθεί τα τοπικά λαϊκά συμβούλια. Έχουν διαλυθεί τα λαϊκά δικαστήρια
και η λαϊκή πολιτοφυλακή. Oι συνεταιρισμοί, οι κομμούνες, τα κέντρα υγείας και
τα εκπαιδευτικά ιδρύματα που δημιουργήθηκαν στη διάρκεια του πολέμου έχουν
εξασθενίσει.
Φυσικά μπορεί κάποιος να σκεφθεί ότι τώρα όλα αυτά τα ζητήματα θα αντιμετωπιστούν με επαναστατικό τρόπο από τον κυβερνητικό συνασπισμό στον οποίο ηγείται το KKN (M).
Φυσικά μπορεί κάποιος να σκεφθεί ότι τώρα όλα αυτά τα ζητήματα θα αντιμετωπιστούν με επαναστατικό τρόπο από τον κυβερνητικό συνασπισμό στον οποίο ηγείται το KKN (M).
Κάτι τέτοιο φαίνεται παράδοξο.
Διότι για να προχωρήσει ο επαναστατικός μετασχηματισμός θα πρέπει το
κομμουνιστικό κόμμα να στηρίξει και να στηριχθεί στις λαϊκές επαναστατικές
δυνάμεις, στους λαογέννητους θεσμούς και κατακτήσεις της ένοπλης περιόδου και
όχι να τις σπρώχνει στο περιθώριο για να εξασφαλίσει κυβερνητικούς συμμάχους
από το αντίπαλο στρατόπεδο.
Mε τον κρατικό μηχανισμό και τις
κοινωνικοοικονομικές δομές του παλιού καθεστώτος να παραμένουν άθικτες, το
βασικό ζήτημα, όπως το θέτουν με πιεστικό τρόπο πολλά ηγετικά στελέχη του KKN
(M), δεν είναι η συμβιβαστική διακυβέρνηση της χώρας από αυτόν ή τον άλλο
κυβερνητικό συνασπισμό στα πλαίσια του ίδιου συστήματος, αλλά να προχωρήσει
αποφασιστικά ο επαναστατικός αγώνας του λαού για την εγκαθίδρυση της λαϊκής
εξουσίας της Nέας Δημοκρατίας, μέσα από το τσάκισμα του κρατικού μηχανισμού και
τη συντριβή των πολιτικών εκπροσώπων της κομπραδόρικης αστικής τάξης, πρώτα και
κύρια του κόμματος του Kογκρέσου, που καραδοκεί και οργανώνει τις δυνάμεις της
αντεπανάστασης. Κάθε άλλος προσανατολισμός που αναζητά μέσα στα πλαίσια της
«πολυκομματικής δημοκρατίας» το συμβιβασμό με τα αστικά κόμματα, αυτός
αφοπλίζει ιδεολογικοπολιτικά τις επαναστατικές δυνάμεις και ανοίγει το δρόμο ή
στην ενσωμάτωση και μεταρρύθμιση του συστήματος ή στο λεπίδι των ντόπιων και
ξένων αντιδραστικών δυνάμεων.
Σ’ αυτή την κρίσιμη καμπή που
βρίσκεται ο αγώνας του λαού του Nεπάλ χρειάζεται να εκφράσουμε την πιο θερμή
αλληλεγγύη και συμπαράστασή μας στους κομμουνιστές και το ΚΚΝ (Μ) να
προχωρήσουν αταλάντευτα στη συντριβή των αντιδραστικών δυνάμεων, την κατάκτηση
της πολιτικής εξουσίας και το ριζικό μετασχηματισμό της νεπαλέζικης κοινωνίας
πηγή: Λαϊκός Δρόμος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου