Σελίδες

Text Widget

Όποιος σπίτι μένει σαν αρχίζει ο αγώνας κι αφήνει άλλους ν' αγωνιστούν για τη υπόθεσή του πρέπει προετοιμασμένος να 'ναι: Γιατί όποιος δεν έχει τον αγώνα μοιραστεί θα μοιραστεί την ήττα. Ούτε μια φορά δεν αποφεύγει τον αγώνα αυτός που θέλει τον αγώνα ν' αποφύγει: Γιατί θ' αγωνιστεί για την υπόθεση του εχτρού όποιος για τη δικιά του υπόθεση δεν έχει αγωνιστεί.

Μπ. Μπρεχτ

Ετικέτες

Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

Λοιπόν, δεν θα υπακούσω!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEie6suQKrfBvUq2D0hc8mcTf72y1n1ydHsW3sNpIoquGY-rRLOdg-eBj3fW-_mGqxeSq2IxK9L3sdixcGEWO-ztb3gEDFjjARWvvn8z3KZ261yURK2H-uipMZCI_HSCbiOZqvQyaVZybjo/s1600/axiologisi.jpg

Λοιπόν, δεν θα υπακούσω!

Αντώνης Πέττας
Πρόεδρος της Γ΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας [Ίλιον, Πετρούπολη, Καματερό, Άγιοι Ανάργυροι],
μαθηματικός στο 1ο ΓΕΛ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ
Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΚΟΥΣΩ, γιατί χιλιάδες σχολεία σε όλη τη χώρα απέρριψαν το κυβερνητικό τελεσίγραφο που απαιτούσε την έναρξη της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης στις 4/4/2014, εκβιάζοντας εκπαιδευτικούς και διευθυντές με το «εντέλλεσθε», γιατί σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί [νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές], με πρωτοφανή μαζικότητα και ομοθυμία, αρνηθήκαμε να συγκροτήσουμε τις λεγόμενες Ομάδες Εργασίας που απαιτούσε το ΥΠΑΙΘ, οι οποίες αποτελούν και
το εναρκτήριο λάκτισμα, για να μεταφερθεί η ευθύνη της διάλυσης των δημοσίων σχολείων σε εκπαιδευτικούς-μαθητές-γονείς, για να «νομιμοποιηθεί» η πολιτική των απολύσεων, της συντριβής των εργασιακών σχέσεων και της κατηγοριοποίησης των σχολείων μας.
ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΚΟΥΣΩ, γιατί η ολοένα εντεινόμενη επιβολή, το αυξανόμενο έλλειμμα δημοκρατίας, ο εκφοβισμός και η καταστολή, μέσα και έξω από το σχολείο, είναι η απάντηση μιας κυβέρνησης, που –με τις επιταγές των ιμπεριαλιστών πατρώνων της, ΕΕ και ΔΝΤ-- έχει οδηγήσει το λαό μας σε εξαθλίωση, το δημόσιο σχολείο σε μαρασμό και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια τον κλάδο μας σε αφανισμό.

ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΚΟΥΣΩ, γιατί η ίδια αυτή κυβέρνηση και ο υπουργός –κατ' όνομα-- Παιδείας ετοιμάζεται για τη μεγάλη σφαγή των εφήβων, των μαθητών μας δηλαδή, με τις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις και την «τράπεζα θεμάτων».
ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΚΟΥΣΩ, γιατί, με πρόσχημα και την αυτοαξιολόγηση, ετοιμάζονται να κλείσουν άλλα 1670 σχολεία και ναπετάξουν στον καιάδα τα παιδιά των φτωχών, να θέσουν σε διαθεσιμότητα και να απολύσουν και άλλους εκπαιδευτικούς.
ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΚΟΥΣΩ, γιατί ο οργανωμένος κλάδος μας, η ΟΛΜΕ, αλλά και η δική μας ΕΛΜΕ κατ' επανάληψη, μέσα από μαζικές γενικές συνελεύσεις - συνέδρια - ημερίδες κλπ, έχει απορρίψει με συντριπτική πλειοψηφία τους νόμους και τα διατάγματα για την αυτοαξιολόγηση - αξιολόγηση και έχει αποκαλύψει τους πραγματικούς της στόχους.
ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΚΟΥΣΩ, γιατί η πρόθεση του υπουργείου δεν είναι η καλυτέρευση του σχολείου, αλλά η ολοκληρωτική υποταγή των εκπαιδευτικών και η μετατροπή τους σε υπάκουα, σκυμμένα ανθρωπάκια, που θα υπηρετούν πιστά ένα αγοραίο σχολείο, των λίγων και των άνισων.
ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΚΟΥΣΩ, γιατί δεν μου επιτρέπεται να συμπράξω στην ανήθικη κακοστημένη υποκρισία που ακούει στο όνομα, «ομάδες εργασίας-δείκτες-αυτοαξιολόγηση».
Ως εκ τούτων, παρ' ότι ορίστηκα παρά τη θέλησή μου από τη διευθύντρια του σχολείου μου, που «τυγχάνει» και διορισμένο μέλος του ΠΥΣΔΕ Γ' Αθήνας, δηλώνω ότι δεν προτίθεμαι να συμμετάσχω σε καμιά «ομάδα εργασίας» και θα συνεχίσω, μαζί με την πλειοψηφία των συναδέλφων μου της Γ' ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας και της υπόλοιπης Ελλάδας, να παλεύω με όλες μου τις δυνάμεις για την ολοκληρωτική απονομιμοποίηση και την τελική χρεωκοπία της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης.
Και [για να χρησιμοποιήσω τα λόγια αγαπητού συντρόφου και συναδέλφου από την ακριτική Ικαρία] «Άμα σηκώσουμε το κεφάλι και ανοίξουμε το στόμα που μας φράζουν, όλα σιγά- σιγά θα ξανάρθουν εκεί που πρέπει. Και θα γίνουμε πάλι δάσκαλοι». Γιατί οι δάσκαλοι διδάσκουμε και με το παράδειγμά μας!

ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ, ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΙΟ, ΘΑ ΤΟΥΣ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!

ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ, ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΑΓΩΝΑΣ!

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ!

 

 

ΑΡΝΗΣΗ!

Εδώ και δύο μήνες ο κλάδος των εκπαιδευτικών δίνει μια ακόμα μεγάλη μάχη ενάντια στην επίθεση του Υπουργού Παιδείας και της εθελόδουλης κυβέρνησης . Μια επίθεση που βαφτίστηκε αυτοαξιολόγηση, στολίστηκε με στόχους δείκτες και καλές προθέσεις και φόρεσε τη μάσκα του εθελοντισμού για να συγκαλύψει το δρόμο για το ξεπούλημα της δημόσιας παιδείας και τnν παράδοσή της ως λάφυρο σε ντόπια και ξένα κεφάλαια.
Εδώ και λίγες μέρες η αυτοαξιολόγηση κυκλοφορεί με τα κουρέλια της, καλύπτει τα τραύματά της με γάζες εγκυκλίων, και βρίσκει τελευταίο καταφύγιο σε πρακτικά διευθυντών .
Στη μάχη αυτή, που ξεκίνησε δειλά με τα ψηφίσματα των συλλόγων, που δυνάμωνε κάτω από την πίεση της διεύθυνσης να υφαρπάξει αποφάσεις συλλόγων, και που κορυφώθηκε με την 3η εντολή, ακούστηκαν, ενώθηκαν, συντονίστηκαν φωνές αντίστασης και άρνησης :
• Στο σχολείο της αγοράς
• Στο σχολείο του αυταρχισμού
• Στο σχολείο πολλών ή λίγων αστέρων
• Στο σχολείο της ρεκλάμας ή το σχολείο αποθήκη
Στη μάχη αυτή που συνεχίζεται με κάθε τρόπο , στη συναδέλφισσά μου που σηκώθηκε στη συνεδρίαση και απάντησε στις πιέσεις με τους στίχους :
Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Όχι
να πούνε. Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
έτοιμο μέσα του το Ναι, και λέγοντάς το πέρα
πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησή του.
Ο αρνηθείς δεν μετανιώνει. Αν ρωτιούνταν πάλι,
Όχι θα ξαναέλεγε. Κι όμως τον καταβάλλει
εκείνο το όχι -το σωστό- εις όλην την ζωήν του.
Σ' όλες τις αντιστάσεις των συναδέλφων μου, τα όχι, τις αρνήσεις, θα προσθέσω και τη δική μου άρνηση. Στην ανάθεση της διευθύντριάς μου δηλώνω ότι δεν προτίθεμαι να συμμετάσχω σε καμιά «ομάδα εργασίας» και θα συνεχίσω να υλοποιώ την απόφαση του συλλόγου μου, του Σωματείου μου και της Ομοσπονδίας μου και να παλεύω με όλες μου τις δυνάμεις για την τελική χρεωκοπία της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης

Οικονόμου Δήμητρα
Αντιπρόεδρος Β΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής [Αιγάλεω, Χαϊδάρι, Αγ. Βαρβάρα]
ΦΥΣΙΚΟΣ ΣΤΟ 6ο ΓΕΛ ΑΙΓΑΛΕΩ


“Ακόμα και τη συνηθισμένη σημασία των λέξεων σε σχέση με τα πράγματα την άλλαξαν για να δικαιολογήσουν τις πράξεις τους”(Θουκυδίδης Γ 82)

Αξιολόγηση", "αυτοαξιολόγηση"! ΄Οσο πιο βαρύγδουπα ηχούν οι λέξεις, τόσο πιο ύποπτο, ίσως και επικίνδυνο, φαντάζει το περιεχόμενό τους.
Σε μια κοινωνία ρημαγμένη και φτωχοποιημένη, σ' ένα λαό στερημένο από τα στοιχειώδη δημοκρατικά δικαιώματα στην υγεία, στην παιδεία, στη δουλειά, σ' ένα δημόσιο σχολείο που, ταλαιπωρημένο ήδη από τις πολιτικές λιτότητας, καταρρέει καθώς καλείται περισσότερο από ποτέ να ανταποκριθεί στις ανάγκες της αγοράς, σε μια εκπαιδευτική κοινότητα που δέχτηκε την αγριότερη επίθεση με συγχωνεύσεις σχολείων , κατάργηση ειδικοτήτων, τη διαθεσιμότητα χιλιάδων, τις απολύσεις εκατοντάδων συναδέλφων, την ακόμα μεγαλύτερη περιθωριοποίηση των μαθητών της τεχνικής εκπαίδευσης, είναι φανερό ότι η "αξιολόγηση" και η εξωραισμένη έκδοσή της, η "αυτοαξιολόγηση", δεν θα βελτιώσουν το εκπαιδευτικό έργο, αλλά θα δώσουν το τελικό χτύπημα καλώντας τους συναδέλφους να υποκύψουν σ΄ ένα γραφειοκρατικό τερατούργημα που μετατρέπει τον δάσκαλο σε υπολογιστή, τον συνάδελφο σε ανταγωνιστή, τον προιστάμενο σε φόβητρο, το σχολείο σε αρένα, για να νομιμοποιηθεί τελικά η κατάργηση και άλλων δημόσιων σχολείων, η απόλυση χιλιάδων αυτή τη φορά συναδέλφων, για να επικυρωθεί η παράδοση της Δημόσιας Παιδείας στα ιδιωτικά συμφέροντα.
Εδώ και τριανταπέντε χρόνια, τα τριανταδύο στα Δυτικά, αφοσιώθηκα στο δημόσιο σχολείο.Και είναι αλήθεια ότι οι συνάδελφοί μου κι εγώ ζήσαμε τις καλύτερες στιγμές του, λίγα χρόνια μετά την πτώση της χούντας, στον δημοκρατικό πυρετό της Μεταπολίτευσης, 1981,1988,1997,1998,1999,2006, 2008 διεκδικήσαμε και κερδίσαμε τουλάχιστον την αξιοπρέπεια του δάσκαλου. Δεν ήταν όλοι οι αγώνες νικηφόροι, όμως διδάξαμε στους μαθητές μας ότι το δημόσιο σχολείο είναι προνόμιο ανεκτίμητο, ότι ο αγώνας για ένα κόσμο καλύτερο είναι καθήκον, ότι είναι αυτονόητες η αλληλεγγύη και η συναδελφοσύνη κι ακόμα ότι η γνώση δεν είναι μέσο ατομικής αναρρίχησης, αλλά το αποτελεσματικότερο και ισχυρότερο όπλο στη διεκδίκηση μιας δικαιότερης κοινωνίας.
Επειδή, λοιπόν, δεν μπορώ να ξεχάσω και να προδώσω ότι μια ολόκληρη ζωή θεώρησα χρέος μου να διδάξω στα παιδιά, ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΟΚΥΨΩ και ΔΕΝ θα συμμετάσχω στην ομάδα "αυτοαξιολόγησης" του σχολείου μου στην οποία με όρισαν παρά τη θέλησή μου και τη δηλωμένη άρνησή μου. Το οφείλω στους μαθητές μου, στους συναδέλφους μου, σ' αυτούς που δοκιμάζονται από τη διαθεσιμότητα και τις απολύσεις, σε όλους που αγωνίζονται για δουλειά και αξιοπρέπεια.

Αθήνα, 21 Απρίλη 2014
Μάρω Δημάκου
Καθηγήτρια φιλόλογος στο 1ο Γενικό Λύκειο Καματερού, Δυτικής Αθήνας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου