Το θέμα είναι τώρα
τι λες
Καλά φάγαμε, καλά ήπιαμε
Καλά τη φέραμε τη ζωή μας ως εδώ
Μικροζημιές και μικροκέρδη συμψηφίζοντας
Το θέμα είναι τώρα
τι λες.
Μανόλη
Αναγνωστάκη, Το θέμα είναι τώρα τι λες..., Στόχος, 1970
«Η χώρα
βρίσκεται σε κρίση όλοι πρέπει να βάλουμε τον όβολο μας για να ξεπεραστεί η
κρίση. Αν χρειαστεί ένας δάσκαλος να κάνει μια ή δυο ώρες παραπάνω ως συμβολή
στο ξεπέρασμα της κρίσης νομίζω ότι θα το δεχθεί. Ο καθένας οφείλει να συμβάλει
με τον τρόπο του για να ξεπεραστεί η κρίση».
Συνέντευξη
Υπουργού Παιδείας, Αρ. Μπαλτά στην ΕΡΤ, 27/7/2015
Μάλιστα!
Ούτε λίγο ούτε πολύ ο Υπουργός Παιδείας αφήνει διάπλατα ανοιχτή την πόρτα για
νέα αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών εν όψει 27.000 κενών και μόλις 35
μέρες πριν
από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Με αφάνταστη
ταχυδακτυλουργία αναφέρεται μόλις σε 20.000 κενά, επιβεβαιώνοντας ότι η
πολιτική δεν είναι απλώς η τέχνη του εφικτού αλλά και του μνημονιακού
Προκρούστη. Άγνωστο, επίσης, παραμένει και το ύψος και το χρονοδιάγραμμα και η
τελική πραγματοποίηση των απειροελάχιστων διορισμών, όπως σημείωσε στη
συνέντευξη.
Περιττό
να υπενθυμίσουμε τα καταστροφικά αποτελέσματα της αύξησης ωραρίου στη
δευτεροβάθμια πριν από τρία χρόνια: και απολύθηκαν οριστικά χιλιάδες
αναπληρωτές και επιβλήθηκαν συνθήκες εργασιακής και μισθολογικής γαλέρας, όταν
καλούμαστε τρέχοντας σαν άλογα κούρσας να μορφώσουμε και να διαπαιδαγωγήσουμε
30 μαθητές ανά τμήμα, πολλές φορές υποσιτισμένους. Αποδείχτηκε περίτρανα ότι οι
άθλιες συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τις
συνθήκες μάθησης των μαθητών μας.
Ποια
ήταν η παραίνεση του συνεντευξιαζόμενου Υπουργού Παιδείας; Μα να κάνουμε φυσικά
νέες θυσίες, όπως με αβάσταχτη μνημονιακή ελαφρότητα απαιτούσαν και οι
προκάτοχοί του. Άλλωστε, μετά την οριστική μνημονιακή μετάλλαξη της
συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛΛ, οποιαδήποτε ομοιότητα με τις προηγούμενες
συγκυβερνήσεις κάθε άλλο παρά συμπτωματική είναι. Ίδιος ο κυνισμός και η
αναλγησία· ίδια η παραχάραξη της πραγματικότητας των τρομακτικών κενών· ίδια η
απόλυτη προτεραιότητα αποπληρωμής του δυσβάστακτου χιλιοπληρωμένου χρέους και
όσο για την παιδεία και την υγεία, τσιμέντο να γίνουν· ίδια η επιχειρηματολογία
για τα βάρβαρα μέτρα του ερειπώνουν το δημόσιο σχολείο, μας καταδικάζουν στην
μόνιμη εργασιακή ανασφάλεια και περιπλάνηση και οδηγούν πολλούς από εμάς στην
ανεργία.
ΑΡΚΕΤΑ
ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ! ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ!
ΟΥΤΕ
ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΟΣΑ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΞΙΖΟΥΜΕ!
Για
να μη μας θεωρούν πέρα από αναλώσιμους και λοβοτομημένους, υπενθυμίζουμε ότι με
τον «οβολό» μας όλος ο εργαζόμενος κόσμος και οι εκπαιδευτικοί ειδικότερα
έχουμε χρυσοπληρώσει την κρίση τους, με θυσίες πάνω από 30 δις την τελευταία
πενταετία:
-
Με την απώλεια τουλάχιστον τεσσάρων μισθών και περικομμένα δώρα
Χριστουγέννων και Πάσχα, ζώντας με μισθούς κάτω από τα όρια της επιβίωσης βάσει
του ενιαίου μισθολογίου-φτωχολογίου, με μισθό πρωτοδιόριστου εκπαιδευτικού στα
670 ευρώ· με συντάξεις στα τάρταρα, με νέα προοπτική συνταξιοδότησης ύστερα από
40 χρόνια εργασίας στα 62 ή στα 67· με σχέδια επί χάρτου για κάλυψη των 27.000
κενών και με συναδέλφους φαντάρους μεταξύ σκοπιάς και αγγαρείας, όπως επί χούντας,
ακόμη και με voucher πεντάμηνης μεσαιωνικής απασχόλησης κάτω από 500 ευρώ...
-
Με εκμηδενισμένους τους αναγκαίους μαζικούς διορισμούς, ώστε να
μπορούν να ανοίξουν στοιχειωδώς τα σχολεία τον Σεπτέμβρη, με μειωμένη τη
μισθολογική δαπάνη από μέσα Σεπτέμβρίου έως τέλη Ιουνίου για χιλιάδες
αναπληρωτές και ωρομισθίους συναδέλφους που κρατούν όρθια τα σχολεία...
-
Με την χρηματοδότηση της εκπαίδευσης να πρέπει να κατακρημνιστεί έως
1,8% σε δαπάνες μέχρι το 2018 βάσει του 2ου μνημονίου...
-
Με καταργημένες και συγχωνευμένες εκατοντάδες σχολικές μονάδες, τον
ΟΕΔΒ, τις σχολικές βιβλιοθήκες, την Ενισχυτική Διδασκαλία και την Πρόσθετη
Διδακτική στήριξη για τους οικονομικά και μαθησιακά αδύναμους μαθητές...
-
Με περικοπή ειδικοτήτων, αλχημείες στις αναθέσεις και στη διαμόρφωση
του ωρολόγιου προγράμματος, καταστρατήγηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των
μαθητών για την "εξοικονόμηση" διδακτικού προσωπικού…
-
Με το στοίβαγμα των μαθητών ανά τμήμα σε 30, σαν σαρδέλες, για να
περιορίζονται τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων...
-
Με την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών που συνεπάγεται
εκατοντάδες σχολεία χωρίς θέρμανση και φωτοτυπίες...
-
Με την αύξηση του ωραρίου στη δευτεροβάθμια από τη σχολική χρονιά
2013-2014, έτος κατά το οποίο η μισθολογική δαπάνη για 12.000 αναπληρωτές
χρησιμοποιήθηκε αυτούσια για την στελέχωση με επιστημονικούς συνεργάτες του
γραφείου του Ε. Βενιζέλου ως αντιπροέδρου της προηγούμενης μνημονιακής
συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ...
Αντίθετα,
στην απέναντι όχθη αυτής της χώρας οι πραγματικοί αφέντες και δημιουργοί της
κρίσης ουδέποτε πληρώνουν, ουδέποτε διακυβεύεται η θέση τους αλλά βαφτίζονται
«υγιείς παραγωγικές τάξεις», προβάλλοντας τη μνημονιακή βαρβαρότητα ως μονόδρομο:
-
Κάθε εφοπλιστής σχεδόν φοροαπαλλάσσεται και πληρώνει σε
εθελοντική βάση μόλις 150 εκατομμύρια ευρώ...
-
Κάθε τραπεζίτης σιτίζεται με δημόσιο χρήμα πάνω από 24 δις δικών
μας θυσιών για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, χωρίς κανένα δημόσιο
έλεγχο...
-
Κάθε επιχειρηματικός κολοσσός φοροδιαφεύγει, φοροαποφεύγει,
απολύει, δίνει μισθούς πείνας, απασχολεί αναλώσιμους εργαζομένους με δημόσια
επιδότηση από τον ΟΑΕΔ, καθυβρίζει όπου σταθεί κι όπου βρεθεί το δημόσιο, ενώ
αναλαμβάνει πάντοτε δημόσια «μεγάλα έργα» μόνο υπερκοστολογημένα από τη δική
μας τσέπη, ώστε να γεμίζει η δική του...
-
Κάθε καναλάρχης δεν φορολογείται για την εκμετάλλευση δημόσιων
ραδιοσυχνοτήτων̇,
δεν πληρώνει χαράτσια, κλέβει ρεύμα από την ΔΕΗ...
-
Κάθε σχολάρχης ιδιωτικών σχολείων και κολλεγίων ρημάζει το ΙΚΑ
μειώνοντας μισθούς και αυξάνοντας τα δίδακτρα, θησαυρίζει αβγατίζοντας την
πελατεία του με την κατάργηση ολόκληρων τομέων τεχνικής εκπαίδευσης,
διακανονίζει την αποπληρωμή των εκατομμυρίων χρεών του στο δημόσιο έως το
2150...
-
Κάθε μεγαλοεκδότης και μεγαλοδημοσιογράφος έχει αφορολόγητες off shore και
υμνολογεί την κυρίαρχη πολιτική ως αναπόφευκτη…
Η παραπάνω δράκα, που απομυζεί την εργασία
μας και λυναίνεται τον πλούτο αυτής της χώρας, και ονοματεπώνυμο και ιδιότητα
έχει για οποιαδήποτε κυβέρνηση επαγγέλεται την «κοινωνική σωτηρία». Όσο για
όλους εμάς, είμαστε υποχρεωμένοι να βαδίσουμε στο δρόμο της ρήξης για
γενναία αύξηση των δαπανών γιατην παιδεία, για μείωση του ωραρίου και των
μαθητών ανά τμήμα για στοιχειωδώς καλύτερα μαθησιακά και παιδαγωγικά
αποτελέσματα, για μόνιμη και σταθερή εργασία με μαζικούς διορισμούς, για πλήρη
σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας, ανοίγοντας το δρόμο για το ενιαίο δωδεκάχρονο
δημόσιο δωρεάν σχολείο των όλων και των ίσων, που θα χωρά όλη τη μόρφωση, όλα
τα παιδιά και όλους τους εκπαιδευτικούς.
ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ...
Είναι
τουλάχιστον κατάντια ο τέως πανεπιστημιακός Υπουργός Παιδείας να έχει
κατ’επανάληψη διδάξει στο δημόσιο πανεπιστήμιο μαρξιστική φιλόσοφία – από τον
Λένιν και τον Ζίζεκ μέχρι τον Μάο Τσε Τουνγκ – και τώρα να υπηρετεί με σπουδή
τη μνημονιακή ρητορική και επιχειρηματολογία. Και επειδή ο απλός λαός είναι πιο
αλτουσεριανός, αυτήν την κατάντια την έχει αιώνες συμπυκνώσει με μοναδικό
απόσταγμα σοφίας: «τα στερνά τιμούν τα πρώτα» και όποιος θέλει να
καταλάβει, καταλαβαίνει...
ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ -
ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΟΥΤΕ ΛΕΠΤΟ!
ΚΑΜΙΑ ΝΕΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ –
ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΥΠΕΡΩΡΙΑ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ!
ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ-ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
ΔΙΑΡΚΗΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ
ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΡΓΑΣΙΑ-ΥΓΕΙΑ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!
ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ-ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ-ΟΛΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου